Ingen höjdardag i Vemdalen

Dagens masstarts-SM blev ingen succé. Jag tyckte det gick fort i början och jag fick bita i för att gå med. Jag tog sedan ett sämre vägval till andra kontrollen och kom långt bak i kön sedan. Då tyckte jag istället det gick lite för sakta och luckan framåt växte. Utöver det gjorde jag en stor bom och tappade SI-brickan efter jag stämplat på näst sista på förstavarvet. 1.30 bom var inget bra förstavarv. Andravarvet gick bättre men tungt. Blev 6:a, fyra minuter efter. Ingen höjdare.
 
Resultat
 
Sprint på eftermiddagen
Det började snöa i slutet på masstarten och det fortsatte även under sprinten. Lite speciella förhållanden. Jag kände mig lite mer på hugget nu och åkte ganska bra. Tog dock två sämre vägval där jag tappade 27+13 sek på snabbaste, vilket är mycket i en sprint. Dessutom tror jag att jag skulle kunna knapa in 10-15 sek på att genomföra några övriga sträckor bättre. Skönt med lite bättre fart i alla fall även om så här mycket misstag på en sprint är för mycket.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback