Ändrade planer

Det blev Lygna istället för Luleå. Fint väder och bra tävlingar.
 
Vi hann åka 20 min innan telefonen ringde och vi nåddes av beskedet att tävlingarna i Luleå blev inställda i fredags. Då var det bara att vända tillbaka till päronen i Sundsvall. Arnesson hade kommit upp med tåget kvällen innan och planerat att slå följe med SOK under helgen.
 
Det blev fika och rådslag hemma på Tornsfalksvägen. Tävlingar i Norge fanns som alternativ. Ca 70 mil resa med bil från Sundsvall. Ta beslut, ordna boende, efteranmäla sig, bestämma färdväg, köra halva sträckan fredag och halva lördag eller hela vägen i ett svep? Det var frågeställningar vi brottades med.
 
Självklart ville vi tävla. Bra tävlingar med starka startfält i Norge.
 
Tillslut blev det till att köra hela vägen och bo i Åstjern där vi bott två gånger tidigare på träningsläger. Tack Hans-Jørgen för att du kunde trolla med kort varsel.
 
Resen blev dock ganska seg och vi kom fram vid halv eleva ungefär. Skönt då med sen start på lördagen.
 
Lördag, sprint
Efteranmäld och startade först. Detta gjorde dock inte så mycket då jag hade cirka tjugo juniorer före mig som körde samma bana. Jag satte i alla fall iväg bra och försökte åka fort. Det blev mycket gen då det var skare och ganska lite snö. Jag var lite osäker i början och fastnade dessutom i ett träd och kraschade vid trean. Tyckte sedan jag fick upp farten men såg att Arnesson som startade en minut bakom hade närmat sig mycket. Försökte då köra för att han inte skulle få min rygg. Funkade sådär. Drog in på ett gen till åttan och missade spåret! Det blev en rejäl extratur för både mig och Arnesson som nu kom upp i rygg. Resten av loppet gick bra, men med en såndär krok kan man inte placera sig bra på sprint. Inget vidare lopp alltså. Men kul!
 
Resultat
 
Söndag, sprint
Dags för renvansch. Startade som andre man idag då Arnesson dragit spiken. Samma förutsättningar idag med gen i princip överallt. Eftersom överraskningsmomentet inte längre fanns kvar var det upplagt för att bli en jämn tävling. Jag tycker att mitt lopp var riktigt bra och resultatet blev ju det med. Femma, 37 sekunder efter Rost som vann för andra dagen i rad. Jag gjorde en liten bom på 20 sekunder i övrigt var det väldigt bra. Skönt besked.
 
Resultat
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback