Styrketräning och rullskidor

Höstens intåg har varit helt okej tycker jag. Härligt klar luft och fina höstfärger. Asfalten är hård och stavspetsarna slits hårt. Därför ska det bli skönt attt dra iväg till Tjeckien på söndag för en veckas läger i lite varmare klimat. Skulle gissa på att det blir lite som det var här för bara någon vecka sedan. Sensommarväder. Runt 20 grader.
 
I veckan har det blivit ganska lugnt träning. Dels för vad som komma skall nästa vecka och dels för att jag blev ganska sliten av SM-lången. Sedan tänkte jag försöka vara ganska pigg till på söndag då jag ska springa förstasträckan på stafett-SM. Det ska bli kul.
 
Dagens träning bestod av att jag pep iväg på cykeln till gymmet vid tio i åtta ungefär. Mötte upp Arnesson och vi körde ett överkroppspass. Lämpligt inför stafett-SM om det blir närkamper.
 
Efter lite jobb, lite lunch och lite mer jobb, drog jag ut på dagens andra pass. Återigen med Arnesson som sällskap. Rullskidor skejt i två timmar ikring Lugnet. Mycket trevligt pass på en fin höstdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback