Smålandskavlen

Säsongens sista tävling, smålandskavlen, avgjordes i helgen. Vi ställde upp med två starka lag.
 
Under nattsträckorna sprang mitt lag stabilt och vi låg på en 22:a plats. Det är bra för ett andralag. Vagnis sprang bra på första dagsträckan, sträcka tre och kunde skicka ut mig på femtonde plats.
 
Jag satte av i god fart med Tampere Pyrintö före mig. Det gick bra i inledningen, men jag gjorde en liten krok vid tredjekontrollen. Ett klassiskt parallellfel. Jag fortsatte sedan bra. På långsträckan till sjuan tycker jag TP-killen sköter navigeringen bra. Vi kommer ifatt GMOK lag II just före kontrolltagningen. Här gör vi en liten krok och jag sköter härifrån orienteringen helt själv till mål. Till nian gör jag dock en liten krok igen. En koja i ett grönområde där mina sista säkra-stenar inte fanns. Eller jag såg dem aldrig. Nåväl, fick kontrollen efter ca en minuts surrande.
 
Resten av loppet gick bra. Inga större problem. Växlar ut Arnesson som tolva, ca en kvart efter. Tappade 3 min på täten vilket är riktigt bra. Nöjd! Skönt att avsluta säsongen med ett bra lopp.
 
Tyvärr har inte Arnesson sin bästa dag och tappar en del. Givitevist är det väldigt tufft och hårt på sistasträckan, speciellt när man som andralag gått bra fram tills denna sträcka. Så vi tappar lite och slutar 19:e.
 
Förstalaget sprang stabilt och tack vare Williams superavslutning landade de på en andraplats. Klubbrekord. Gött.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback