Inte mycket gjort förra veckan

Nyspisen är så fin, så fin
 
Jag var krasslig förra veckan. Inte så farligt men tillräckligt för att inte vara träningsduglig. Således blev det inte mycket intressant gjort. Jag kände mig frisk i lördags och vågade vila, således blev det inte träningscomeback förrän på söndagen. 1.45 rullskidor.
 
I lördags var Moa, Pyppe och Kristin förbi och kikade på hur jag har det i lägenheten. De hade med sig en tårta så det blev rejält fikande då även jag hade bunkrat upp. Jag var även på 83-årsfest (30+27+26) i lördags, en mycket trevlig tillställning som även den inkluderade fika (kaffe och tårta). 
 
Förutom träningen på söndagen åkte jag med min kollega Mats och hämtade mina vinterdäck och takbox som jag förvarar i en lada han har. Efter det hjälpte jag till att grunda Mats nyinköpta skidor och efter det blev det även fika. Väl hemma hann jag pusta ut ett tag innan det var dags för nästa fika. Rollen kom förbi och vi fikade upp det fikabröd som fanns kvar från lördagens (första) fikastund. Nästan allt fikabröd om man ska vara petnoga. Och te drack vi, även jag.
 
Idag var vi full styrka på jobbet. Vid förmiddagsfikat bjöds det på kakor och chokladruta. Jag jobbade till en stund efter lunch, sedan cyklade jag hem i regnet för min nya spis skulle levereras och installeras på eftermiddagen. Det blev faktiskt ingen regelrätt fika, men en handfull ballerinakex och en vaniljmunk hann jag sätta i mig (dock inget kaffe) som mellanmål. Däremot blev det en kombo av tvättstuga, 93 minuter pannlampslöpning med efterföljande däckbyte på bilen medan tvätten torkade i torkrummet. Det blev en sen middag med andra ord (lax och potatis med lite grönsaker).
 
Och nu får det vara nog med fika på ett tag. I alla fall fikabröd. Kaffe måste jag ju få dricka. Någon jävla måtta får det vara.
 
Jag som trodde jag var en nykter sockermissbrukare...

Kommentarer
Postat av: Sjökan

Härligt att du börjat blogga om ditt födointag!
Kan du inte börja lägga upp bilder på maten också? (gärna med filter)

2014-11-04 @ 14:51:11
Postat av: Zerbembasqwibo

Jag är mest impad att nyspis'n har rattar! Inga löjliga touchknappar som man ska försöka använda med smöriga, såsiga fingrar som också har fullt med ägg och ströbröd på sig när man gör sina wienerschnitzlar! Topp!

2014-11-05 @ 23:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback