Helgläger i Tandådalen

Fint på Hundfjället i lördags
 
I helgen hade vi upptaktshelg i Tandådalen med MOKS. Eftersom det inte finns speciellt mycket skidspår i min närhet passade det bra att hänga med och träna löpning i härlig fjällmiljö. Och ha en trevlig helg med klubbkamraterna inte minst.
 
På fredagen körde dessutom jag, Erik, Peter och Hana ett skidpass på de väldigt lösa spåren i Grönklitt på vägen upp till Sälen.
 
Helgens träning bestod av Tour de Gattar, som bestod av mass-start 5,5km på fredag kväll, Urban på lördag, 8 km stafett-träning på lördag kväll och avslutningsvis 3,3km jaktstart på söndagen.
 
Min plan var att köra hårt på Urban och på lördagens 8 km.
 
Således körde jag lugnt på mass-starten, vilket kanske var dumt, för de andra försvann ganska fort. Nåväl, kul var det ändå.
 
På Urban gick det jättebra förutom en öderstiger miss i slutet som kostade mig tre-fyra placeringar. (Urban denna gång bestod av en ca två minuter lång bana på undervåningen i huset och jag hade 4 sek upp till pallen men blev 7:a).
 
Lördagens stafett-träning började inte bra då jag inte alls kom in speciellt bra i loppet och bommade rejält på första kontrollen. Det visade sig senare att startpunkten satt fel så det var inte så konstigt att de flesta kom in lite fel i loppet. Resten av loppet gick bra och det blev ett rejält uppskruvat tempo. En klar kväll med några cm snö på baken. Riktigt fint att springa på fjället då! Tyvärr drogs jag med i en fyrmannaklunga som stämplade fel på en diffus sluttningskontroll i slutet. 
 
Således fick jag inte ett superbra läge inför jaktstarten. Dock gick det bra i jaktstarten trots dimma och snöfall. 
 
En kul helg blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback