Bra läger i Boden

Det blev ett kanonläger i Boden. Trots väldigt lite snö kunde vi genomföra många fina pass. Skönt.
 
På fredagen var det långpass och vi for in till Luleå och brände av ett riktigt fint pass. Några minusgrader, inte mycket folk. Fantastiskt före. Jag blev sugen på att köra en femmil. Sagt och gjort så fick jag ihop 53 km. Gött.
 
I lördags vaknade vi upp i ett vinterlandskap. Riktigt härligt att få se snö på backen. Dock var det inte lika härligt att åka skidor fort på mjuka spår. Men helt klart ett relevant före för oss skidorienterare. Två kortare rejs stod på planen, på konstsnön i Älvsbyn. Ett helkropp och ett stakning. Det gick sådär. Jag kände mig trött i kroppen och seg, men när jag väl kom igång kunde jag åka godkänt. Inte riktigt nöjd med skejt-delen, men stakningen var bra.
 
Eftersom det dimpit ner drygt en decimeter kunde vi återigen åka skidor i Paglaterrängen som i början av lägret. Dessutom tog vi en sväng på skidorna genom stan. Urban skiing.
 
Söndagen och lägrets sista dag. Möra kroppar. På förmiddagen ett sista pass i Paglaterrängen. På eftermiddagen 30 km stakning i isiga spår på Ormberget på vägen till flyget. Kom hem till Falun 23.30. Somnade gott.
 
Totalt sett ett toppenläger som Frans och Claes ordnat ihop. Vårt samarbete med Försvarsmakten är kanon och det var perfekt att utnyttja deras faciliteter och lyxa till det med helpension. Nu håller jag tummarna för att det ska snöa i Arvidsjaur så att vi kan köra vårt kommande läger som planerat och även köra premiärtävlingen som ska gå i samband med lägret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback