Mot Italien

I morgon åker jag till Italien på höghöjdsläger inför EM. Jag, Peter, Erik och Hana ska vara i Livigno fram till den 19:e februari. Det är rejält med snö där och förhoppningsvis blir det bra väder också. Det enda negativa med att vi reser i morgon är att vi missar störtloppet och 30km-loppet på OS. Jag hoppas det går att komma åt Internet där nere så att jag kan uppdatera lite.
 
Med coach Annika har jag tagit fram ett bra träningsprogram för veckan. Det är ett litet nytt grepp för mig med höghöjdsläger av denna typ då vi laddar upp för ett mästerskap som inte går på höghöjd. Det erfarenheter jag har av höghöjd tidigare är mestadels positiva och vid två tillfällen har jag laddat upp veckan innan tävlingar på höghöjd med gott resultat. Har man skallen med sig tror jag att man kan få ut mycket av ett sånt här läger. Utöver träning ligger fokus på att dricka espresso och att stretcha gammkroppen.
 

Kommentarer
Postat av: Zerbembasqwibo

Missar du OS kan du se och läsa här så känns det inte lika tungt sen:

http://www.rferl.org/media/video/25253652.html

http://schlaug.blogspot.se/2014/02/sotji-here-we-come.html

2014-02-09 @ 22:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback