Sverigepremiär i Lövåsen

Jag åkte upp redan i torsdags för att få känna på snön lite. Jag och Blomgren stack ut på ett ganska sent kvällspass och kom hem 22:28. Det var riktigt fint med -12 och klassiskt med pannlampa.
 
Fredagen bjöd på skidtester och yttligare ett pannlampspass i klassisk stil, denna gång med Arnesson.
 
Detta kan låta trevligt, men jag tycker att träffa Johan och Kajsas lille Valter var desto roligare =)
 
Och nu till saken...
 
Lördag, masstart
Ganska OK förutom den lilla detaljen att jag åkte till fel kontroll och alltså stämplade fel. Helvete.
 
Lördag em, sprint
Ja, tyvärr blev det ingen tävling då arrangören hade strul med att få iordning en startlista i tid. Då vi körde på eftermiddagen, just före mörkrets intåg, blev det känsligt att skjuta på starten. Efter en halvtimmes förskjutning, utan att de lyckas få igång tävlingen valde de att ställa in. Tråkigt. Ingen vinnare i denna soppa. Vi fick i alla fall träna på banan. En mycket trevlig sådan. Så ett fint tekniskt pass fick jag.
 
Söndag, långdistans
En riktigt härlig långdistans med flera fina vägvalssträckor. Riktigt kul. Och ett bra lopp av mig. Jag har inte sett några sträcktider ännu. Det finns några sträckor jag är lite osäker på om jag tog rätt vägval på nu i efterhand. Jag blev femma, 2.56 efter Lasse Moholdt. Bra orientering som sagt, men kroppen var inte fjäderlätt. Den sista halvtimmen egentligen hade jag det jobbigt. Jag tror det mesta av tiden jag är efter idag är att jag har blivit ifrånåkt helt enkelt. Inget att hänga läpp över, jag tycker det var ett steg framåt och framförallt kul att få sig en riktig genomkörare med säsongens första långdistans.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Kul att träffa dig oxå! /valter

2014-12-22 @ 17:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback