Fint i Sjusjøen

Det blev en helt OK skidO-säsongspremiär för mig i helgen. I det starka startfältet lyckades jag knipa en sjätte- och en sjundeplats.
 
Sprint
Lite defensivt och försiktigt, men överlag ett bra lopp med få misstag. Jag missade en korsning på ett ställe och gjorde en till dålig sträcka. 2x20 sekunder. Blev sexa, 56 sekunder efter. 
 
Resultat
 
Medel
Bra lopp. Gjorde en liten miss efter drygt halva banan som kostade 15-20 sekunder, i övrigt var det bra. Jag blev dock lite besviken då jag såg att jag var ganska långt efter. Sträcktiderna visade dock att jag tappat en del på några sträckor vilket vittnar om att jag tagit några sämre vägval. Sjua är ändå ok.
 
Resultat
 
Premiären är avklarad och det känns bra. Jag har varit lite seg sedan Arvidsjaurlägret men i helgen började det kännas bättre igen. Jag hann med några fina skidpass utöver tävlingarna. Det är fantastiskt fint i Sjusjøen nu. Frågan jag alltid ställer mig när jag är där: Varför bor jag inte här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback