Grymnatta

Då var tävlingspremiären gjord. Det blev ett halvdant lopp med lite för mycket bom men å andra sidan flera positiva saker också. Kul var det i alla fall!
 
10,6km nattorientering med en bra blandning mellan lätt och svår orientering, vägval och finlir. Gör egentligen ett helt ok nattlopp för att vara mig fram till kontroll 19 som jag bommar rejält (2 min) och följer upp med att bomma lika mycket på kontroll 20.
 
Bubbla i kompassen och stukad fot
Ut från trettonde kontrollen trampar jag snett och ramlar rätt våldsamt. Tack och lov tog tejpen hand om vrickningen, men jag märkte att tejpen nu också var lös och förbrukad. Den "bra" tejpen från Team Sportia kan man konstatera är raka motsatsen till bra. Jag började även här ana en bubbla i kompassen som ingav en viss osäkerhet, vilket också gjorde att jag bommade fjortonde kontrollen.
 
Totalt sett tre stora misstag på två minuter styck. Utöver det några småmisstag på totalt kanske två-tre minuter. Utan de tre stora hade jag varit nöjd. Löpningen kändes helt ok, farten har jag dock en bit kvar till, både sett till ol-teknik och löpform. Tror det var därför jag inte tyckte det var speciellt jobbigt eftersom jag inte kunde pressa mig pga begränsningar i de tekniska momenten. 
 
Blir 19:e, 16:32 efter TG som löpte runt banan på 50.44 (4.46 min/km) och vann med fem minuter. Kul att möta världens bästa men samtidigt ganska knäckande då jag känner att jag har en bit upp. Skönt att vara igång!
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback