Ett flängande

DM-lången i Bjurs blev tuff. Jag var inte alls pigg och inledde med att bomma 45 sek på första kontrollen. Försökte bita i på långsträckan till tvåan, tyckte jag tog ett ok vägval men kände att kroppen inte var med på noterna. Resten av banan blev en plåga. Småbommade nästan alla kontroller. Började springa "rätt" vägval på andra rejäla långsträckan men av någon oföklarlig anledning bytte jag vägval och tappade ännu mer tid och kraft. Usch vad dåligt. Hade varit kul att vara pigg på en så fin bana. Nu blev det dock ett väldigt trevligt och tufft träningspass, vilket var främsta målet. DM är inget jag gått inför men jag hade hoppats på lite bättre form. Å andra sidan blir man inte bra på att springa i tuff terräng utan att träna i tuff terräng, vilket jag inte gjort. I alla fall inte specifikt för orientering. Träningen i sig flyter på väldigt bra och det är inte konstigt när man är sliten sista helgen i en fyraveckorsperiod på över sjuttio timmor träning.
 
Måndag och tisdag har jag varit i Kristianstad och jobbat. Vi har tagit fram material (foto och film) för nästa års O-Ringen. Jag blev väldigt imponerad av vad som väntar orienteringsmässigt och omgivningarna för den avslutande Österlenetappen var fantastiska. Vilket ställe! 
 
I kväll ska jag till Sälen på företagsevent som vi i MOKS arrangerar torsdag och fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback