Hektisk vecka

Det har varit mycket i veckan. SM i MTB-O börjar närma sig och på O-Ringen har vi både anmälningsstopp och deadline för karttryckning just nu. I tillägg till detta ska en programtidning göras. Och till råga på allt har jag fått en allergiattack.
 
Veckan började ändå fint. I tisdags gjorde jag rörlighets- och styrkescreening på DSA. Förbättring på allt i princip. Mina frekventa besök i gymet har gett resultat. Precis som förra året har jag ett problemområde, som jag fått bra övningar att förbättra denna egenskap. Det handlar om stabilitet i knä-höft. Jag är usel på detta, och detta kan ha samband till varför min knäskada uppkommit. En ren spekulation förståss, men för mig känns det trovärdigt. Tyvärr hade en sladd hoppat ur stakergometern så mina två minuters slit var förjäves.
 
Har även hunnit med att besiktat bilen. Inga problem.
 
Löpte 82 min i tisdag utan att få ont i knät. Lite väl länge då jag siktat på en timme. Tog det dock väldigt försiktigt. Och jag har inte fått bakslag. Gott så.
 
Dessvärre har jag fått en allergisväng. Vilat onsdag och torsdag. Känns bra idag, ska röra på mig igen. Detta lilla upphåll har emellertid varit bra då jag hunnit med slutspurten av SM MTB-O-förberedelserna utan större stress.
 
Har i snitt stämplat in på jobbet 07.10 denna vecka. Och haft ca 15min fritid per dag. Men igår var jag hemma 21.35, det var veckorekord. Nu tar jag helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback