WC4 Långdistans

Det var en lång och fin tävling. Tyckte jag åkte bra men saknade samtidigt farten. I slutet på första varvet skar skidan ut i snön och jag ramlade, när jag sedan fortsatt åka ned för en ganska lång backe och skulle börja staka igen märkte jag att ena trugan var borta. Inte vilken truga som helst, utan Berra-trugan. Tror att jag trampade av den när jag reste mig från vurpan. Tur i oturen var att jag var nära varvningen så jag tappade bara en minut på fadäsen. Dock stressade jag och åkte riktigt dåligt till första kontrollen på andra varvet.

En långsträcka på andra varvet ställde till det för mig. Jag kunde inte bestämma mig hur jag skulle åka och tog en rakt-på-variant där jag stannade i flera korsningar och totalt saknade flyt. Tappade mycket på den. Loppet var ändå hyfsat men jag blev ifrånåkt som skit av Lamov som vann med drygt tre minuter. En 16:e plats är inte jättebra men helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback