13:e på första loppet

Då är världscupsäsongen igång! Kul. Tyvärr blev inte mina sista förberedelser som jag tänkt mig med sjukdom och missat teknikläger i Kiruna - med det i åtanke får jag vara nöjd då jag trots allt ändå gjorde ett något sånär stabilt lopp.
 
Träningarna här uppe inför tävlingarna har inte direkt varit något att hänga i julgranen så dagens bana var säsongens första skido-bana för mig. Symtomatiskt missade jag såklart första korsningen i loppet. Jag missbedömde helt enkelt korsningen, jag tyckte det såg ut som ett gen och att korsningen skulle komma två meter senare. Typiskt. En sväng på drygt tio sekunder.
 
Resten av loppet flöt på ganska bra. Ringrostig i kartläsningen och utan superkänsla i kroppen. Fastnade/ramlade i en korsning och tappade yttligare tio sekunder till femman. Efter lite analys av loppet i efterhand finns det ljusglimtar att ta med sig. Under andra halvan av loppet tappade jag t.ex bara 10-12 sekunder av de totalt 45 sekunder jag var efter segraren i mål.
 
Kul att vara igång och kul att Ulrik visade klass och vann sin första världscuptävling. Grattis!
Jag står över morgondagens mixstafett för att ladda batterierna till söndagens medeldistans.
 
Resultat och sånt:
ensilumenrastit.fi/2015/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback