15:e på masstarten i Gåsbu

Återigen en tuff och tight världscupsmasstart, denna gång i Gåsbu. En bra gafflad och ganska tekniskt medeldistansbana bjöds vi på. Jag kom iväg bra i starten och låg bra med till första kontrollen. Till andra tar jag ett lite sämre vägval som jag tappar 17 sekunder på. Fortsätter bra men gör något sämre vägval på någon sträcka. 
 
Det skilde ganska mycket mellan gafflingarna och bitvis åkte jag solo och bitvis åkte jag i små klungor. Kände mig helt ok fysiskt idag. Tror jag har tappat ungefär minuten på vägval, i övrigt är det bra. Och många åker bra, därför blir det tight i resultatlistan. 15:e blev jag efter att ha spurtat ner Sindre. Ingen höjdarplacering även om det var ett ok lopp. 
 
Har inte gjort någon nogrannare analys än då jag inte sett några tydliga sträcktider eller vettig GPS-tracking. GPS-tracking med vit bakgrund är helt värdelöst, förstår inte varför arrangörer envisas med det.
 
Nåväl, ett helt ok lopp men en lite sämre placering än vad jag hoppats på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback