Massa tjädrar

Jag sprang distans-ol på Tjärnaberget idag på eftermiddagen. Jag vet inte hur många gånger jag satte hjärtat i halsgropen pga nära uppflygande tjädrar. Förvisso är det ganska fina och mäktiga fåglar, men man blir rätt lätt mätt när man stöter på sju stycken på lika många ställen under ett pass. Kanske borde jag starta ett tjädersafari på Tjärnaberget?

Jag tog en feminuterspaus och plockade lite blåbär i plastfickan. Blir mumsigt att käka upp till kvällsfika.

Har löpt 63km de senaste dagarna i mestadels kuperad och tuff terräng. Målet för veckan är över 100km löpning, vilket jag även har som mål att snitta i veckan under barmarksträningen. Just denna vecka har jag dock bara 32km hittils. För att bli en bra löpare krävs många kilometrar och ju mer man springer i terrängen, ju längre tid tar det. I morgon blir det dock en löpfri dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback