Tuff Slovakisk mass-start


Joel hackade is medan vi väntade på damernas varvning. Notera dimman, standard här i Slovakien


Jag gjorde egentligen ett bra lopp idag. Men det var väldigt speciellt. Egendomlig banläggning som förenklades tack vare att det var skare. Men att gena mellan spåren var inte det lättaste. På vissa ställen var det kanon men på några ställen var det tätare skog och alltså mindre bra. På andra varvet sprang jag ner genom skogen med två ryssar till första kontrollen, det var bra om man genomförde det vägvalet rätt men jag tror att detta var det största tidstappet jag gjorde, upp emot en minut. Längst bort på sistavarvet var jag precis bakom Grigoriev, som blev trea imål. Vi hade samma gaffel hem men jag orkade inte åka på i samma tempo. Inför den sista gemensamma avslutningsslingan låg jag 8:a men blev omåkt av en Bulgar och en Schweizare. Inte bra, men jag var riktigt trött och stum. Men 10:a är väl ok men retligt när 8:e-platsen var som i en ask nästan. Och med lite mer krafter hade tredjeplatsen inte varit omöjlig. Khrennikov och Tunis var etta och tvåa, jävulskt långt före oss andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback