Sorry farsan

Under morgonens RullO lyckades jag med konsstycket att krocka med en fågel. Jag skred fram i moderat tempo (OBS! inte moderattempo*) när jag helt plötsligt fick en smäll på min vänstra arm. Jag kollade bakåt och såg massa småfåglar flyga bort, utom en, som låg kvar på backen. Vände aldrig och identifierade kroppen, men jag hoppas att det var en Björktrast, eftersom jag inte gillar den arten. Det är dock högst sannolikt att det var en annan art, eftersom det var en såpass liten fågel. En björktrast är ganska stor. Ber om ursäkt till min fågelintresserade far.

* Moderattempo: Köra i 50km/h med sin Merca utanför dagis/skola där det är 30km/h som gäller. Och sedan ha mage att klaga på att det är för mycket trafik vid skolorna utan att inse att majoriteten av den trafiken är föräldrar som skjutsar sina barn till/från skolan och kör vårdslöst själva. Detta för att det är "kommunistiskt" att åka skolskjuts eller "för farligt" att barnen får cykla/gå en kilometer till skolan.

Kommentarer
Postat av: Joel

Björktrast, på latin Turdus Pilaris. Lärde mig det under min mellanstadie-period.

2010-10-20 @ 19:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback