Kolmårdsdubbeln


Ett bra lopp på medeldistansen gav en tredelad tredjeplats bakom två världslöpare. 1:a Lucas Basset (VM-silver på medel och stafett 2015) 2:a Jani Lakanen (VM-medaljer på 90-, 00- och 10-talet - idol) 3:a Erik P, Erik R och Martin H.
 
Kolmårdsmedeln
Öppen och fin kolmårdsterräng gillar jag och den verkar gilla mig med. Bra riktning och noga kontrolltagningar verkar vara nyckeln till framgång. Att det skulle räcka såhär långt hade jag aldrig räknat med...
 
Eller, jo, det hade jag faktiskt. Jani Lakanen startade två minuter bakom så jag var ganska inställd på att han skulle komma ikapp efter typ 1/3 av banan och att det sedan skulle bli att hänga på så länge jag orkade. Men det kändes ganska bra i benen på uppvärmningen så jag tänkte att jag skulle försöka hålla undan så länge som möjligt istället.  Vilket funkade bra.
 
Jag hittade ett bra flyt. Hade lite problem i ringen pånågra ställen, men inga stora grejer. Mot slutet av banan sneglade jag bakåt och såg orienteringslegendaren Jani komma tassandes bakom. Jag lyckades bita ihop och hålla undan ända in i mål. Med två sekunders marginal. Härligt!
 
Resultat
 
Kolmårdskavlen
Sträcka 2. Rost gjorde en stabil förstasträcka men någrra lag hade fått en liten lucka så stor att jag inte såg dem. Gick tyvärr på en bom på ettan och även en liten krok på tvåan. Sedan var jag innne i gårdagens flyt. Till halvvägs på långsträckan, då jag tänkte fel och slarvade bort mig. Synd. Inte ett bra lopp, men samtidigt inte uselt.
 
Alla i laget sprang bra och vi blev fyra tillslut. Det är kul med stafett.
 
Resultat
 
På det hela en riktigt kul helg! Kul att vara igång och kul att springa orientering. Detta var min första orienteringstävling sedan O-Ringen ifjol så det var en lyckad comeback! Men det märks att jag är lite ringrostig både i tekniken och i löpningen, även om just löpningen funkade förvånansvärt bra. Några fler kartpass och några mer kilometer i benen kommer göra susen hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback