SM-stafetten

Jag skulle egentligen ha sprungit förstasträckan, men pga återbud blev det omkastningar i lagen och jag fick springa andrasträckan istället. Blev faktiskt nästan bättre för mig att springa den faktiskt. Peter på förstasträckan, jag i mitten och Thomas som avslutare - MOKS lag tre.
 
Jag fick sticka ut som 49:e lag med en hel del ganska bra lag omkring. Farten var god med det var inga problem att hänga med. Däremot var förstakontrollen ganska lurig så jag blev lite osäker och tog den inte riktigt klockrent. Det blev lite väl många kartstopp. Fortsatte lite i samma stil till tvåan och till trean tog jag ett lite sämre vägval. Till femman som var en rejäl långsträcka, förljde jag med ett gäng löpare på vad som inte var ett klockrent vägval. Tyvärr. Jag insåg detta ganska snart och bytte till ett eget vägval. Fick kontrollen bra.
 
Från femte kontrollen och hem gick det bra. Inga misstag just och jag plockade kontrollerna fint. Synd bara att det fysiska inte riktigt var med mig. Jag hade helt enkelt inte det krut jag hoppats på i benen. Jag är ändå nöjd med loppet. Jag orienterade bra och växlade som 28:a. Samma placeringa som vi sedan fick i mål efter tre sträckor.
 
Grattis till Stora Tuna som vann!
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback