6:a på DM i Långdistans

En väldigt trevlig långdistansbana i regi av Domnarvets GOIF möttes jag av idag. Rejäl dalaterräng med många fina vägvalssträckor. 17 kontroller på 12 km känns som en vettig fördelning av kontroller.
 
Jag inledde bra, tog de två första kontrollerna bra och tog ett säkert vägval till första långsträckan. Och så fortsatte det. Säker orientering och vägvalen kändes bra. Jag var lite tveksam några gånger och stannade upp för kartstopp. Efter en timme börjar krafterna ta slut och jag har sett nu i efterhand att jag tappat mycket tid mot slutet. Tröttheten bidrog säkert också till att jag lade bort en minut på kontroll 14. Utöver det gjorde jag två femtonsekundersbommar (fyran och femtonde). För mig är det bra, jag är nöjd! Sexa på dalarnas DM är bra.
 
Resultat
 
Otroligt trevlig tävling med skogs-tc, rejäl dalaterräng och trevlig marka. Tyvärr tog kycklingwraps'en slut, så jag och långdistansthomas fick korvwraps istället. Gott det med. Och som inte det vore nog bjöd markapersonalen på korv med bröd till oss som var kvar sist på TC. 

Kommentarer
Postat av: Waller

Karta? Kan den beskådas någonstans?

2014-09-10 @ 19:29:23
Postat av: Hammer

Waller>> I mitt kök finns den

2014-09-11 @ 20:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback