Träningsrace i klassisk stil

Det kom lite godis med posten idag. Och mer är på väg :-)
 
Igår var jag i Dala-Järna med DSA. På förmiddagen körde vi klassiskt 15km masstart. Det var kul och fantastiskt jobbigt. Stakningen kändes jättebra och i dessa partier kände jag mig stark. I diagonalningen gick det inte åt helvetet, inte ens snudd på, men samtidigt är det inte min starka sida, så det vore förtal att säga att det gick bra. Men bättre än väntat kan man konstatera.
 
Jag hängde hur som helst med ganska bra halva loppet, sedan lade Adam in ett ryck i långbacken på tredje varvet av fyra (vi körde 2,5+5+5+2,5). Min rygg till följd av min teknik sade ifrån och han fick en lucka som ökade. Nåväl, jag var knappa minuten efter i mål och får vara nöjd med det. Klassiskt är inget jag är expert på och inget jag lägger speciellt mycket energi på att utveckla, men det är fantastiskt kul. Jag har dessutom tänkt åka några klassiska lopp i vinter så detta är i allra högsta grad sk. "tjuvträning".
 
Idag fick jag dessutom nya pjäxor, stavar och skidor. Härligt. Börjar längta till snön på riktigt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback