Höstens intåg

Nu är det verkligen höst här. Det känns bra även om det inte är jättemysigt när det regnar och är kallt. Blir det bara lite kallare blir det å andra sidan snö, det hoppas jag på snart. Det ser i alla fall bra ut uppe i norrland på november månads kommande lägerorter, Kiruna och Arvidsjaur.
 
I veckan har jag hunnit med några fina pass. Tanken är att skruva upp tempot på intervallerna ett hack nu när vi börjar närma oss säsongen. Jag tänker dock fortsätta hålla en relativt hög mängd i träningen. I måndags var jag med på 40/20-skidgångsintervaller i Källviksbacken. Nyttigt pass. I onsdags var jag och Rost och körde RullO i Rättvik. Det var dock ingen höjdare för mig. Det gick mest bara tungt och orienteringen stämde lite halvknackigt.
Idag däremot, då var det bättre, jag körde intervaller på bandet på Livi. 6x5 min där hjärtat fick jobba rejält på en hög och jämn nivå. Kanonpass som jag tänkt köra en gång i veckan framöver. Perfekt då det är halkigt, blött och kallt ute.
 
Jag knäckte dessutom en rullskidsstomme i veckan. En marweskida från 2007, så jag tycker ändå det är ganska bra livslängd på grejerna. Jag har nog åkt närmare 1000 h på dem skulle jag tro. Lyckligtvis hade Andreas en extrastomme som jag kan låna under de rullskidspass som är kvar i höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback