Långdistans i Mora

Det blev inte riktgit vad jag hoppades på idag. Loppet alltså. Terrängen var ungefär som jag väntat mig. Inte vädret heller, regn och 12 grader, vilket förvisso var ganska skönt. Även om det inte var några explotioner i benen idag så är ändå grundfarten hög vilket känns bra. 
 
Jag inledde bra och ledde vid femman efter ca 25 minuters löpning trots en 45-sekunderssväng. Valde sedan en oerhört dum attackstrategi till sexan och lade bort nästan nio minuter. Suck.
 
I övrigt är loppet rätt bra även om det var tufft att komma tillbaka efter jättebommen. Gjorde två andra misstag jag inte är stolt över, men de käns inte värda att ta upp i sammanhanget. Vid elvan kom Nordlund ikapp och då blev det åka av. Skönt. Då blev det att springa på igen istället för att lunka uppgivet. Därmed blev det ett mycket bra träningspass.
 
Orienteringsupplevelsen var dock inte den bästa. Banan får 2 av 5 i betyg. Terrängen är dock kanske inte skapt för att lägga bra banor. Men jag tror jag hade löst banläggningen annorlunda om jag var banläggare. Men tufft är ett plus.
 
Sträcka 1–3 och 11–mål tyker jag är lite bättre bana, men vad hade hänt om man körde direkt från 16 till 18?
 
Resultat
 
Vi sprang på vattentåligt papper idag. Fungerade helt klart över förväntan! Och då var det 15 000-del och regn vilket borde vara sämsta tänkbara förhållanden för aktuellt papper. Kul! Även klistermärkesnummerlapp idag som förra helgen. Återigen succé. Bra där Kartsam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback