Stabila lopp på hemmaplan

Medeldistans
Ett bra lopp och bra fart under skidorna. Nöjd med mitt genomförande. Har några sträckor där jag tagit sämre vägval och vågade inte chansa på gen på en sträcka. Så det finns att ta av. 11:a +2.15 och inte farligt långt upp till tredjeplatsen.
 
Resultat
 
Sprintprolog
Halvdant lopp. Håller på att ställa till det rejält då jag börja åka från fjärde kontrollen till sjätte, men upptäckte det ganska snabbt och tappade bara 10 sek. I övrigt bra förutom ett lite sämre vägval jag tappar knappa halvminuten. Blir 15:e +54 sek. Inte riktigt i slagläge inför jaktstarten men ändå ganska ok.
 
Resultat
 
Jaktstart
Det är ganska tätt med femton grabbar inom 54 sekunder. Går ut hårt och genomför sträckorna bra. Eftersom det är gafflat är det svårt att veta hur man ligger till egentligen. Vid varvningen är jag sjua och det går bra ut på andra varvet med. Får sånär kontakt med Arnesson och Kvåle men de är några ynka sekunder för mycket före. Gör tyvärr en bom på väg till sexan där jag svänger in en korsning för tidigt och får vända. Kostade ca tio sekunder och kanske chansen att få ögonkontakt med tätklungan?
 
Ut på gemensamma avslutningen är jag i rygg på Moholt och återigen är vi någon ynka sekund för långt bak för att få korn på tätgruppen. Vi möter dem vid nionde och pinnar på bra tillbaka mot mål. På åksträckan mot sista kontrollen går Rost om men jag klamrar mig fast några meter bakom. Blir tionde i mål, 29 sekunder bakom. Bra, plockar fem platser och har snabbast tid på jaktstarten med segraren Stanimir. Det är jag nöjd med! Skönt med ett kvitto på att jag kan åka riktigt fort på en sånhär pass snabb bana.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback