SM i Boden

Medeldistans-SM igår och jag hade hoppats på att vara med att kämpa om en medalj. Riktigt så bra blev inte utfallet, men det fanns positiva bitar med loppet.
 
Det bjöds på bra förutsättningar med rejält med spår och mycket snö uppe i kring Rödbergsfortet, som är bekant från O-Ringen i somras. Det hade regnat lite i veckan och nu frysit på, därav kunde man gena överallt. Det gör att det blir en annan typ av skidorientering än vad vi är vana vid. Men samtidigt riktigt kul. Det var ganska kallt också, men det funkade bra. -16 på lördag och -13 på söndag.
 
Mitt lopp var inte jättebra, jag åkte bitvis riktigt bra men gjorde också några mindre bra sträckor då jag stressade upp mig bland alla gen. Jag är inte nöjd. Farten var helt duglig även om jag kände mig lite seg. De stora tidstappen bestod i för många misstag, varav tre riktigt stora. Blev sjua, drygt fyra minuter efter Andreas som vann 13 sek före Rost. Dessa två stod i en klass för sig då det klarade av utmaningarna bäst idag.
 
Långdistansen
Idag körde vi en långdistans. Jag var bättre idag. Tyckte jag åkte bra första varvet men hörde speakern börja prata om Rost, som startade tre minuter bakom mig, när jag varvade. Blev lite förvånad då jag tyckte det gått bra. Fortsatte bra men efter drygt halva andravarvet är Rost ikapp. Hakade på och det kändes rätt bra. Fick bita ihop och kämpa lite vilket var välbehövligt inför framtiden. Skönt. Blev femma idag, 3,17 efter. 
 
Det jag inte visste under loppet var att jag tappat ganska mycket tid på några vägval. Genomförde loppet bra utan större misstag i övrigt så det är jag nöjd med. Det var skönt att få dessa två tävlingar då jag inte tävlat på nästan en månad. Välbehövligt inför nästa helg då världscupen drar igång igen.

Kommentarer
Postat av: Zerbembasqwibo

Var kan man se nån karta? Jag är jättenyfiken o har letat men ej funnit.

2014-01-15 @ 13:02:22
Postat av: Hammer

Gjort nytt inlägg by request!

2014-01-15 @ 17:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback