Stafett-DM

Thomas sprang bra på andrasträckan
 
Peter med en stukad fot
 
Bättre än förra helgen. Jag löpte förstasträckan i tredjelaget. Bra startfält och en kul bana. 
 
Fick ettan bra och tog ett eget vägval till tvåan. Till fjärde kontrollen har jag och Östlin en liten lucka. Här ändrar banan lite karaktär och det blir snabbare. Jag orkar inte riktigt hänga med Östlin. Vid åttan kommer Hodler ikapp och några kontroller senare är vi fyra som jagar ledande Östlin. Lindberg drar klungan och jag hänger med även om det enligt mina mått känns som ett högt tempo. Vid fjortonde splittras vi upp och jag blir själv på min gaffel. TIll nästa kontroll väntar en långsträcka som jag genomför riktigt dåligt. Tappar uppsattningsvis två minuter och växlar som sjätte man, knappt tre minuter efter.
 
Totalt sett ändå ett bra lopp men jag grämer mig över att göra en sån dålig långsträcka på slutet.
 
Thomas löper bra på sträcka två och växlar ut Peter på en tredjeplats. Peter stukar dock foten redan vid andra kontrollen och tappar lite mark. Vi blir ändå femma vilket är helt ok! Förstalaget vann stort och ledde hela vägen.
 
Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback