Tigermedeln

Test i skarpt läge för knät i helgen. Tigermedeln i grönklitt bjöd på klurig orientering och stökig terräng.
 
Inledde säkert och fick ettan perfekt. Följde upp med att bomma på både tvåan och trean. Parallellfel på båda. Gjorde en liten sväng till femman med. Sedan gick det bättre. Mycket tack vare gävlekillen som kom ikapp och som jag hade lite hjälp av. Jag hade dock svårt att hänga med i ett brukbart tävlingstempo. Fick släppa mot avslutningen när det blev en längre sträcka och jag inte orkade lyfta fötterna över allt ris och kvistar.
 
Blev slagen med nästa nio minuter av Thomas, men det skiter jag i, för knät kändes ok och det var det viktigaste. Att jag orienterade dåligt är förståss inte bra, men bortsett från kontroll 2 och 3 är det ett bra lopp och det tar jag med mig. 
 
Hade inte riktigt räknat med så stökig terräng och en såpass lång medeldistans, men nu blev det bara positivt då mitt knä pallade med 50 minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback