Tråkigt slut på touren

Magda och Andreas var duktiga och blev totalfemmor båda två.
 
Stämplade fel på första kontrollen idag. Tyckte jag var helt rätt och kollade uppenbarligen inte kodsiffran. Ett ganska bra lopp annars även om jag är för feg i denna typ av farliga utförsbackar. Och tappar mycket tid på detta. Gjorde ett "vanligt" misstag också där jag tog fel i en korsning och tappade tid. Min tid i mål var 2.58 efter så det var ingen topplopp, men ändå helt ok. 
 
Fint väder var det i alla fall. Och bra träning. Uppenbarligen är inte denna typ av skidO min melodi. Det måste jag förbättra. Kändes åtminstone ganska bra att köra här i Italien med tanke på höjden, 1650möh.
 
Totalt sett var touren inte så lyckad. Ej godkänd på tre av sex lopp.
 
Första etappen var jag stark men ett stort misstag ställde till det. På lången i Schweiz tröt krafterna under ett annars ganska stabilt lopp. Medeln i Schweiz var bra, tyvärr var det fler som var bra den dagen och det blev bara en 11e-plats.
 
Felstämpligen på sprinten i Frankrike var dum. Bom och stavbrott på sprinten i Italien var inte bra, hade jag inte stämplat fel i Frankrike och redan varit ute av totalen hade jag nog kämpat lite mer. Den avslutande medeln var egentligen helt ok, fattade inte förrän jag stämplade ut att jag tagit fel första. Så dumt.
 
Det positiva jag kan ta med mig från touren är att jag håller bra fart där jag väl åker rätt. Det känns bra. Jag har presterat flera bra sträckor, det känns bra. Jag har även hållt bra i de tunga stigningarna vilket jag få se som positivt. Skidorna funkar även bra, vilket känns tryggt. Och kaffet är gott.
 
Hem och träna kodsiffror. Avslutar med en mixstafett här i Italien innan vi far hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback