EM Mixstafett

Team tur-mix med mig och Kajjan kämpade till oss en niondeplats idag. Ganska bra tycker jag!
 
Kajsa åkte sträcka 1, 3 och 5. Jag åkte sträcka 2, 4 och 6. 
 
Mina lopp var ganska bra men jag hade ingen riktigt bra känsla över mina vägval till förstakontrollen på mina tre sträckor. Efter en snabbkoll på osorterade sträcktider såg att jag jag tappat ganska mycket på dessa sträckor. I övrigt flöt det på bra utan några egentliga misstag. Något mer lite sämre vägval kanske i det trixiga spårsystemet. Det myckna snöandet kanske inte gynnade mig rent åkmässigt då jag hade svårt att åka på de breda spåren. Men jag tycker jag orienterade bra och det är jag nöjd med. 
 
Kajsa skötte sig fint med. Nia är bra för ett tredjelag. Kul med svenskt på pallen genom Påsen och Josefine. Ryssarna imponerade genom att gå ifrån tidigt på första sträckan då Anastasiia Kravchenko var den som kunde bemästra snöyran bäst. Snabbaste dam och snabbaste herre i samma lag - övertygande seger.
 
resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback