Besvikelse på långdistansen

Bra start och pigg kropp men till femte kontrollen gör jag bort mig rejält och tappar över tre minuter. 
 
Det var ett idiotiskt vägval och jag förstod det ganska snart men upplevde det då som för sent att vända. Vilket jag såklart skulle ha gjort. Försökte sedan åka på bra för att försöka återfå kontakten med svansen på klungan. Det gjorde jag inte förrän kanske fem kontroller ifrån mål på sista varvet. Förvisso hade jag inte mina kortare gafflingar förrän på sista varvet.
 
Loppet förutom mitt stora misstag på femman är ganska bra. Försökte köra på för att kunna koppa ikapp någon namnkunnig åkare. Även om det är lite tungt i det läge jag försatte mig i. Gjorde två till ganska stora misstag, 50 + 30sek, i övrigt bra. Formen är det inget fel på, det är bara så jäkla frustrerande att jag gjorde det där otroligt dumma misstaget, annars är jag övertygad om att det kunda ha blivit något riktigt bra av loppet.
 
Nya tag framöver. Vilodag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback