Tävling struken

Gårdagens världscupslopp blev struket pga sportslig orättvisa. Det handlade om stämpelbrickor som inte fungerade för stora delar av startfältet. Stämpelbrickor som arrangören tillhandahöll. 
 
Min bricka funkade inte vid första kontrollen. Jag var någonstans kring 10-15:e plats dit (rakt till första) och runt 30:e därifrån efter att ha försökt stämpla på båda enheterna och brottats i trängseln. När stämpeln inte tog på nästa, eller nästa, eller nästa kontroll försvann glöden. Jag blev uppgiven men bestämde mig att åka runt som bra träning. Efter ca 7 kontroller började helt plötsligt bickan fungera och därifrån körde jag på och gjorde det riktigt bra därifrån till mål. 
 
Jag var då ga ska långt bak i fältet och det var svårt att avancera. Kom i mål på en 17e plats. Ett bra lopp men en dålig placering. Dock är tävlingen struken men jag tar med mig det positiva inför kommande race.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback