SM-Lång

Kvalet gick inte speciellt bra. Det kändes ganska bra när jag stack iväg, men jag hade svårt att hålla ordning på orienteringen och gjorde misstag på nästan varenda kontroll. Inga stora grejer, men jag hade liksom inget flyt. På långsträckan till sexan springar jag bra, till en början, men slarvar mot slutet av sträckan och går snett och förståår inte riktigt vart jag hamnat. Lägger bort tre minuter.
 
Tuggar sedan på och luften börjar gå ur. Har ett dåligt parti mot åttan, där jag förutom tröttheten, ramlar och slår av bandet på klockan, för att sedan nästan fastna i ett grönområde. Löper sedan igenom banan utan fokus. Inte bra.
 
Räckte såklart inte till en A-finalplats. Kan inte säga att jag är speciellt besviken heller. Med mina skrala förberedelser kan man inte räkna med mer. Man måste orientera för att kunna orientera bra. Lite som att vara simmare utan att träna i vatten. Ungefär. Jag räknar med att det blir bättre för min del med lite mer folk omkring mig i skogen på SM-stafetten nästa helg. Det ska bli kul!
 
I övrigt var det en jättefin SM-tävling. Tuffa och utslagsgivande banor. Bra karta. Bra med långsträckor och inga stig- och väglöpningssträckor. Dessutom var fältmåltiderna riktigt bra. 
 
Tyvärr gick det inget vidare för MOX's åtta finallöpare idag. Revansch nästa helg. Idag cyklade jag till Lumsheden och kollade på tävlingarna. Sen cyklade jag hem igen. Kanon dit, misär hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback