Årsfest

I helgen var det årsfest i Malung. Efter en lyckad säsong för klubben skulle det firas ordentligt. För egen del har väl orienteringssäsongen inte varit mycket att hänga i julgranen. I våras var jag bara dålig, sedan blev jag skadad och hade problem med foten. 
 
Jag lyckades ändå få till några lopp. Speciellt Jukola är jag nöjd med, då jag sprang riktigt bra på tredjesträckan i andralaget. Vi kom 38:a, som i skuggan av förstalagets fantastiskta andraplats, är jävligt bra för ett andralag. Och med tanke på mina förberedelser förstår jag inte hur det gick till, men man kommer uppenbarligen ganska långt på vilja.
 
SM-stafetten var också bra. Foten blev bättre framåt hösten men vad hjälpte det med utebliven orienteringsträning? Uppenbarligen gick det bättre att springa stafetter. Tyvärr blev det ingen Smålandskavle för min del då jag for till Bruksvallarna på skidläger. Således fick SM-stafetten bli punkt för säsongen. Vilket ändå känns bra. Mitt fokus är på skidorienteringen så prioriteringen är inte konstig på något sätt.
 
Nästa orienteringssäsong ska jag fokusera enbart på stafetter. Det är roligast, och jag tror det passar mig bättre att gå in hårdare för färre tävlingar. Dessutom passar stafett mig bättre än att härka runt i bakvattnet på elittävlingar, även om jag verkligen gillar att springa individuell långdistans (även om det är 20% av långdistanserna i Sverige som är värda namnet). Blir väl någon individuell tävling för att komma i form inför 10mila och Jukola (och för att bli uttagen i lag), men annars blir det fokus på träning. Silva League i Sundsvall ska jag dock springa och SM i långdistans. I övrigt ska jag hålla mig lite lugn med orienteringstävlandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback