Upp och ner på O-Ringen 2-days

Jag löpte 2-days i år, en riktigt kul tävling! Glidardistans på ca 7km i dagarna två.

Etapp 1
Ett bra lopp. Lite seg i benen sedan cyklingen men loppet som helhet var ganska bra. Gjorde lite småbommar, men inget farligt. totalt kanske två minuter. Blev sexa, 4.05 efter Öberg som vann.

Etapp 2
Taggad för jaktstart! 49sek framåt, kollar inte bakåt. Kom ikapp framförvarande halvägs till ettan. Perfekt. Benen pigga för löpning idag. Går upp och drar på den lite längre sträckan till fyran. Har bestämt mig för höger-höger (lila), men när jag kommer till sista punkten att byta till höger-vänster-vägvalet tar jag ett dumt beslut och byter vägval. Min kombatant fortsätter såklart det andra vägvalet. Mitt "nya" vägval är bra tills det är ca 100m kvar till kontrollen. Sen ramlar jag ner i den gröna sluttningen och ser inte släpstigen under siffran fyra och fortätter leta på fel sida om det mörkgröna området. 12min bom. Skandal. Fortsätter sedan, ganska avslaget till en början, men kör sedan på för att revanschera mig litegrann. Såklart jättebesviken. Lite kul är att min kombatant som tog det andra vägvalet också bommade rejält på samma kontroll. Inte 12 min, men väl fyra-fem.

Kan åtminstonde konstatera att jag har ganska bra fart då jag tappar 13.37 på Öberg på etappen, varav 12:04 på ovan nämnd bom. Foten var ganska bra. Nu väcktes förhoppningen om att kunna vara i form till SM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback