Oflyt på O-Ringen MTB-O

Det gick inget vidare på MTB-O-tävlingarna. Felstämplad, brutit och etappseger blev resultatet. Slutet gott, allting gott. Kan konstatera att O-Ringenjobb och att prestera på topp samtidigt inte fungerar så bra. 

Etapp 1 gick ganska bra förutom en felläsning som kostade ca 2min. Banan var skitkul. Högt tempo och fina stigar. Precis som jag tycker MTB-O ska vara. Härligt. Tyvärr lyckades jag stämpla fel vilket var oerhört slarvigt. Synd. Benen var inte direkt på topp heller, men det är detaljer i sammanhanget.

Etapp 2. Långdistans. Tufft och långt. Jag började att strula i starten där jag inte fick i kartan i kartstället och åkte iväg med kartan halvt instoppad, vilket resulterade i att jag var ikappkörd redan till ettan 1min. Sedan till tvåan lyckades jag ramla över styret, och en kort stund senare fick jag en fluga inflygandes i näsborren. Banan var mycket längre än vad någon förväntat sig. Eftersom jag hade felstämplat på etapp 1 så kände jag att det fick vara nog med drygt halva banan. Höll ändå på i 1h 42min. Segrartiden blev tillslut 2h 16min, det är tufft på en kvällstävling. Såg att en kille i H21 höll på i 3h 59min. Respekt.

Etapp3. Sprint. Grymt kul tävling med start på O-Ringentorget. Mitt mål var att få ett godkänt resultat först och främst. Och det gick bra. Förutom att jag kom ca en halvminut för sent till start. Suck. Sedan gjorde jag någon vägvalsbom och missade någon stigkorsning. Överlag ett bra lopp som räckte till etappseger. Körde med gopron på styret. Resultat nedan. Etappsegern betydelselös då det var jaktstart och jag var i omstarten.

Resultat E1
Resultat E2
Resultat E3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback