JH SkidO-Cup

Idag åkte jag skido-rejs i Östersund. Fantastiskt vilket fint spårsystem och bra banor det bjöds på! Härligt vinterväder och massor av snö. Spåren var inte alls så lösa som jag var rädd för innan. SkidO-propaganda helt enkelt.

Jag var ganska bra. Rätt seg sedan rejset igår och gjorde ett par misstag för mycket. Blev varse om en hel del aspekter av sporten jag inte mött på ännu denna säsong förrän idag. Kvistar och grenar över spåren så att man måste ducka var en såndan grej. Vi fick även smaka på en rejäl smalspårsklättring till näst sista kontrollen som sög musten ur en redan ganska omustig kropp. Perfekt träning. Körde även ett till pass med pannlampa innan hemfärd.

SkidO-gurun Torgny Pettersson stod inte bara för banor och spår i världsklass – Han stod även för teknisk innovation; resultatskärm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback