15km rejs

Det var fint idag på Södra berget. -8 och bra spår. 15km fritt, träningstävling, med nummerlapp och allt. Knappt 10 åkare på startlinjen. Vi startade vid nio för att undvika trängsel på spåren. Ett smart drag då det var totalt smockat på parkeringen då jag åkte hem. Synd bara att vi gick miste om solen som började titta fram ordentligt i slutet av passet.

Själva loppet gick bra tycker jag. Kom ikapp han som startade före mig ganska snabbt. Tyckte jag hittade ett bra flyt i de långa stigningarna. På andra varvet fick jag korn på han som startade 1min före och fick lite extra energi. Höll samma fart båda varven och gick i mål 1.34 efter Anders Svanebo, vilket jag får vara nöjd med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback