Lilla SS

Kanonfint på Lugnet idag

Idag stod 15km fritt, masstart på programmet. Lilla Skidspelen har infört klasser för juniorer och seniorer. Perfekt genomkörare inför EM för oss skidorienterare. Detta blev första fartpasset sen USA-trippen, och musklerna var väl inte helt fräscha.

Tycker ändå jag gjorde ett bra lopp. Första 5km-varvet gick ganska lugnt, i princip alla hängde med. Ut på andra börjare det gå fortare uppför första långa stigningen när Rollen och Påsen trycker på. Endast sju åkare kvar. Jag och Rollen tappar lite i nedförsbackarna in mot varvning, eller Rollen tappar, jag glider ikapp honom, men de andra glider förbi. Därför får vi några jobbiga metrar att plocka ikapp ut på tredje varvet. Här får jag och en kille till släppa. Vi får göra upp om sjätteplatsen. Kände mig ganska jämnstark, men saknar tempoväxlingsförmågan när ett snyggt ryck kom på hyllan. Jag är ändå ganska nöjd med loppet, knappa minuten efter, men framförallt en mycket bra genomkörare.

Hade inte samma känsla i kroppen som i USA, men det gick åtminstone lättare att andas här på låghöjd. Är fortfarande ganska seg efter tidsomställningen. Sover bra på natten men känner mig överkörd på morgonen. Men det går åt rätt håll. Snart tillbaka i normal rytm.

Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback