Slut på lägret

Det blev ett bra läger i Vemdalen. Mycket smalspår och mycket skido-teknik. Perfekt. Jag var dock ganska sliten lägret igenom då de inledande tävlingarna slet ganska hårt. Trots detta kunde få ut bra kvalitet under träningarna. Vi körde två rejs, en masstart och en sprintstafett. Den senare sista dagen och det var ganska tuff rent fysiskt, vilket kändes i min sargade kropp. Tyckte dock jag kunde genomföra passet på ett bra sätt.
 
Starten i H35 på Vargenrännet i onsdags
 
Att ha läger direkt efter tävlingar är ganska tufft och eftersom lägret var så pass kort, 4,5 dagar, valde jag att köra på utan vila. Tufft, ja. Smart, kanske? Får se vad tiden utvisar.
Målgång på Vargenrännet. I spurt med Markus (höger i bild)
 
Jag känner mig ganska trygg med min träningsbakgrund och jag tror jag kan behöva vara lite extra sliten ibland. Framöver väntar vila och mängdträning i jul. Ska försöka skapa lite energiöverskott, framförallt i skallen efter de senaste veckornas slit med jobb, träning och bokning/samordning av resor i vinter. Kommer köra några få fartpass med bra kvalitet, b.la en längdtävling, annars blir det sådan träning som orienterare inte förstår; distansträning. Jag kommer troligtvis även äta massor av hårt bröd med julskinka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback