Seger i Sverigepremiären i Vemdalen

Gött, där satt den. Lyckades ta hem mass-starten i lördags här i Vemdalen. Det var jämnt och hårt och ett bra lopp av mig. Vi var fyra stycken ihop på slutet. Jag, Andreas, Ove och Watterdal. På sista uppförssträckan tog jag kommandot. Känslan var att Andreas och jag var lite starkare än de två norrmännen. När jag lade in rycket kände jag att bara Andreas hakade på. I sista korsningen blir dock Andreas lite osäker och jag får en liten lucka. Den förvaltar jag väl i den lite halvkluriga avslutningen och lyckas vinna med 20 sekunder. Riktigt skönt!
 
I lördags eftermiddag körde vi även en sprint på eftermiddagen. Jag var inte alls speciellt pigg. Blev dålig återhämtning mellan loppen. Trots att jag startade sist (omvänd startordning) så lyckades jag inte göra något bra lopp. Gjorde en 15-sekundersbom, i övrigt var det ganska bra. Tight som sig bör på en sprint, men en tiondeplats var inte så kul. 15 sekunder upp till 4:e-platsen. Surt då man i helgens tour fick poäng efter placering.
 
Söndagen blev ett kraftprov. 21km långdistans och en decimeter nysnö under natten. Tyckte jag jobbade på bra och metodiskt. På tredje varvet bjöds vi på en klurig vägvalssträcka till första kontrollen där jag inte tog det bästa vägvalet, utan tappade värdefull tid. Till näst sista hade vi en rejäl långsträcka där jag återigen inte tog det bästa vägvalet. Tappade 50 sekunder. Nu var inte det hela världen då det på det hela var ett bra lopp. Skönt och kul. 1h 49min var tufft. På gps-klockan stod det 29,5km när jag korsade mållinjen. Härligt.
 
Resultat från helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback