Bättre upp på den långa promenaden

Långdistansen blev ett bra lopp. Började bra i början då jag och Lamov fick en liten lucka på de övriga genom ett smart vägval till första kontrollen. Tyvärr sumpade vi den lilla luckan då vi tog varsitt vägval till trean och bommade båda två. 
 
Jag kände att Lamov var mycket starkare än mig, men jag försökte hänga på så gott jag kunde. Jag är fortfarande i rygg vid nian men där läser jag mot vidare mot elvan istället för tian och tappar ca 25 sek och även ryssens rygg. Får sedan göra jobbet själv tils jag kommer i grupp med tre andra inför den gemensamma avslutningen. Då är både Lamov och Tunis en bit före.
 
Jag ligger längst bak i vår lilla fyrmannagrupp och kämpar på. Får slita men det går ändå bra. Blir lite bökigt vid några vändningar. Mot näst sista tar Andreas (som dragit hela tiden på den avslutande delen) högervägvalet. Stanimir hakar på. Spörry tar vänster och jag hakar på. Vi hinner precis före in till kontrollen och jag är lite mer med noterna mot sista och kan gå om Spörry och segla in på en fin tredjeplats. Riktigt skönt.
 
Resultat
GPS-tracking
Totalresultat för båda dagarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback