Euforin som kom av sig

Just när vi tränat klart vårt rullskidspass från Narvik till Riksgränsen och börjat avrunda vår roadtrip nåddes vi av ett fruktansvärt besked. Efter att ha käkat varsin mjukglass i Abisko fortsatte jag och Daniel österut mot Älvsbyn, då Daniels telefon ringer och vi får höra om den oerhört tragiska olyckan som kostade Jonas Larssons liv.

Anledningen till att vi avrundade vår roadtrip just på onsdagen var att Daniel skulle börja jobba för terminen som tränare på Älvsby skidlinje, där Jonas var en elev. Idag torsdag blev alltså inte alls den start på höstterminen som var förväntat.

Det känns overkligt att vara här. Jag var förbi Daniel, Elin och Sture på jobbet idag och det var en dämpad stämning. Alla bilder, upplevelser, berättelser och filmer från min och Daniels roadtrip känns helt oväsentliga för tillfället. Det känns så orättvist, en ung kille med ett helt liv framför sig. Eleverna börjar på måndag. Höstterminen som inte startade som den skulle.

Mina tankar går till anhöriga, vänner och elever/tränare på Älvsby skidlinje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback