Silva League i Göteborg

Min ohälsa tidigare i veckan var nog bara lite slitenhet efter 10milalägret. Jag åkte ner till Göteborg och såg fram emot att framförallt få springa en riktigt tuff långdistans. Skönt att jag genom återbud blev uppflyttad till huvudklassen.

Själva loppet var egentligen helt ok, rent tekniskt i alla fall. Tog visserligen några sämre vägval, men jag genomförde dem som jag tänkt. Farten däremot, den saknas. Men jag känner att denna genomkörare var viktig. Blev utklassad av storfräsarna, men jag tycker ändå detta var ett fall framåt. Blev delad 53:a med Thomas.

Medeldistansen var ett bottennapp. Tyckte jag sprang rätt bra fram till nian. Sen rev jag sönder tröjan och bommade bort mig till tian. Efter det kom jag in i bra flyt igen och gjorde några bra sträckor när jag för första gången i år visade någon sorts fart. Men klatade till det på slutet och bommade igen. Hade A2-puls idag (snittpuls), orkade liksom inte driva på när det blev bökigt underlag och kuperat. Resultatet var en bedrövelse, men jag hänger inte läpp för det. Nu blir det hårdträning i veckan och förhoppningsvis pigga sinnen på Stigtomtakavlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback