Hemma från ett bra läger

Nu har jag kommit hem från ett bra genomfört läger. Höghöjd är inte ett område jag är expert på, därför var det svårt att på förhand veta hur jag skulle reagera på ett sådant läger. Men jag tyckte det fungerade bra och jag kunde genomföra lägret enligt plan, till skillnad från de andra som var småsnuviga och hade ont i ryggar osv. Visserligen har jag tävlat på hög höjd men aldrig varit på ett rent träningsläger på höjd.

Det jag märkte som störst skillnad var att pulsen lätt steg uppe på glaciären de första dagarna, men efter några dagar var den mer normal igen. Acklimatisering alltså. Vätskebalansen var också svår att hålla. Ständigt törstig. Högfrekventa pisspauser under passen. Efter de två viloeftermiddagarna kände jag mig väldigt seg och förmiddagspassen dagarna efter blev ganska sega. Lite intressant att lära sig nya saker om träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback