Varmgrader och regn

Men det gick kanon att åka skidor i Grönklitt idag ändå. Träningsdag med DSA idag igen.

Skejt på förmiddagen. Jag och Påsen körde 15/15- och 10/20-intervaller. Jobbigt även om ingen av oss är någon vidare raketsprinter. Jag var dessutom riktigt seg, troligen pga gårdagens nattcup i Stångtjärn som gick ganska bra. Trea, tio sek efter.

Spåren var bäst hittils av de tre besök jag gjort i Grönklitt senaste tiden, detta trots att det var fem grader varmt och duggregn! På lunchen spöregnade det dessutom.

På eftermiddagen var det dags för ett klassiskt pass. Mitt vallasjälvförtroende blev lite stukat i Ramsau då jag misslyckades helt med skidorna och bara åkte 1,3 pass, så det var med nervösa fingrar jag smetade ut klistret efter lunch. Jag måste erkänna att nervositeten steg yttligare ett hack då jag inte hade någon universalklistertub med mig. Men lite lila, rossa och rött klister gjorde susen. Jag hade kanonskidor! Var perfekt klisterföre dessutom när det var glatt och blev lite kallare hela tiden. På slutet gick det riktigt lätt. Det blev helt enkelt ett kanonpass. Och trots att jag knappt åker klassiskt på varken rullskidor eller skidor, satt tekniken riktigt fint. Mersmak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback