Legendariskt i Grönklitt

Kändes lite obra i morse. Väderprognosen var inte den bästa inför dagen. Jag som ansvarig chaufför blev sms-bombad av återbuds-sms igårkväll (moral?). Var orolig att jag skulle bli själv i bussen. Fick åtminstone med mig två tappra.

Förmiddagspasset gick bra. Trots ca en miljard ungar på spåret och spöregn hela passet. Hade russinhänder på lunchen. Det är fantastiskt hur bra spåret håller däruppe med tanke på väder, vind och antal åkare. Var inte lika illa som regnrejset i Slovakien förra året, inte i närheten.

På eftermiddagen var det kanonförhållanden. Alla barn hade åkt hem. Ingen nederbörd. Stakade mig trött, legendariskt trött nästan. Började snöa lappvantar på slutet. En räv låg och tittade storögt på oss när vi knäppte av oss skidorna. Det var vackert; Lappvantar och en leende räv.

Hemresan var däremot inte så vacker. Gick ändå ok till Falun. Till Borlänge sen var det legendariskt uselt väglag. Snöade satan. Såg ingenting. 60km/h som snabbast på motorvägen. Kom hem helskinnad i alla fall. Firar med en första adventspepparkaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback