VM

Årets stora mål, VM, är över. Det har inte gått riktigt så bra som jag hoppats men med lite distans får jag känna mig ganska nöjd med medeldistansen då jag blev 11:a med känn på något betydligt bättre.

Sprint
Öppningsdistansen. Jag kände mig inte speciellt rapp tyvärr men körde på så gott jag kunde och gör egentligen ett bra tekniskt lopp. Problemet är att jag glömmer att stämpla på 12:an och får vända tillbaka och stämpla. Tappar 25sek och en placering mellan 11-14. Vilket jag hade varit nöjd med. Nu blev jag 18:e och ganska besviken.

Medel
Snöstorm och igenyrda spår. En teknisk och tuff bana som verkade passa oss svenskar bra. Var betydligt mer på tå i detta lopp. Gjorde två ganska stora misstag på kontroll 4 och 5 där jag får åka lite extra för att jag inte hittar de spår jag tänkt åka på då de blåst igen. När jag kommer till varvningen ligger jag tvåa, 10sek efter (sexa när alla passerat) och kämpar det jag har i klättringen upp till de första två kontrollerna på slutvarvet och var här på placering 5 när alla passerat. Till kontroll 15, tredje sista, en skråsträcka, gör jag en riktig blunder och åker för långt ner. Jag hinner inte uppfatta de spår jag korsar och får tillslut åka runt ett förbjudet område. Tappar 2.18 och blir 11 i mål. Surt!

Med lite distans kan jag ändå vara nöjd med loppet då jag verkligen varit med och slagits om en riktigt bra placering.

Mitt VM slutade här. Det kändes lite tomt. VM är den tävling jag sett fram emot mest, egentligen sedan förra VM för två år sedan så när tävlandet är slut känns det märkligt. Men jag kämpar vidare, det kommer fler chanser!


www.skiwoc2011.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback