Vildmarksloppet

Igårkväll var jag med på tunas vilmarkslopp. 18km gammaldags orientering på 50 000-del. Tuff, svårt och härligt. Finns fortfarande fina terrängområden i skogarna bortom tjärnaberget även om det är mycket hyggen. Start strax efter 18 och första vätskan efter dryga timmen. Två muggar vatten. Jag kände mig stark, men efter 90 minuter tog krafterna slut. Gjorde som följd en megabom på sjätte kontrollen. När jag äntligen kom fram fick jag sportdryck. Grymt gott och tillräckligt för att kunna ta sig i mål. 2.26 höll jag på. Ett riktigt bra pass. Även om formen var bra på Jukola och är på uppåtgående känner jag att jag saknar löpstyrkan i långa loppet. Fler tuffa pass väntar.

Karta

Kommentarer
Postat av: Ola G

Vår fäbod är med i vänstra delen på kartan, gästgivarbodarna. Fin bana!

2011-06-23 @ 11:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback